Dansa med djävulen, dansa med mej.

Hejdå vita dagar, vita nätter. Brinnande himlar, brinnande hjärtan. Glödande cigaretter, glödande vindar. Vindarna som brukade smeka min kind, förvandlas så småningom till mindre piskrapp som blossar upp min hy. Om sommaren blir man röd av solen, på vintern blir man röd av kylan. Jag förstår inte längre någonting.
 
Ska jag svänga vänster, eller höger? Kommer jag att hamna någonstans i mitten? Jag vill vara antingen eller, man blir bortglömd om man inte väljer håll.
 
Jag sökte inte efter sömn den här gången, jag sökte efter någon som var vaken, lika vaken som du. Jag sökte efter dagar att drunkna i, jag sökte efter den livskraft som tog mej hit. Men alla hade stängt sina dörrar när jag kom fram, de hade glömt mitt namn.
 
Djävulen bjöd upp mej på sitt dansgolv en gång för längesen. Vi dansade en vals, eller två, kanske var det tre. Han förde mej åt vänster, han förde mej till höger. Han visade mej vägen men den vägen var lång, och det liv som Gud hade gett mej det var alldeles för kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0