Innanför kött och blod.

Du drar på din mun, du visar upp ett leende för alla runt omkring. För alla som vill se, för alla som är närvarande. Men jag ser det i dina ögon, jag känner det genom din kropp.

Det har skrivits om "Pojken med hålet i handen". Jag trodde den handlade om dej. För jag trodde du var något så nära en Gud. Men bland cigarettrök, fläckar av rödvin, och genom en kylig sensommarnatt när gatulysen lös upp våra falska ansikten, har jag fått veta att det inte är så.

Jag förstår nu vad jag sett i dina ögon, det jag känt genom din kropp. Jag ser inte det du ser, jag känner inte det du känner. Men jag ser på dej att du vet vad jag sett, att jag en gång sett genom dina ögon, att jag en gång känt genom din kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0