Bland trappuppgångar och regn.

Vad har du för färg på din själ? Min själ är blå. Lite gul, och lite lila. Jag försöker intala mej själv att det gula står för en brinnande sol inom mej, att det blå representerar ett brusande hav och att det lila symboliserar en ljuv sommarhimmel. Fast jag vet att det inte är så. Egentligen står alla de färgerna för en och samma sak. En sönderslagen själ. Men jag önskar att jag va mer än så. Jag vill tro att jag kan vara mer än så. Men jag kan inte tro, för jag har inget hopp kvar. Jag vet heller inte vilken färg jag vill uppnå. Jag vet inte vilken färg en vanlig själ ska ha. En lycklig själ ska ha. Jag söker ständigt efter svaret, och om jag någon gång finner det ska jag skicka dej ett brev. Jag ska färga pappret till färgen jag hittar. Avs: Sol, Himmel och Hav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0